Slovensko–rakúska
obchodná komora v spolupráci
s advokátskou
kanceláriou CMS Slovensko Vás pozýva na webinár, kde sa dozviete, aké inštitúty
pracovného práva môžu zamestnávatelia využívať v rámci pracovnoprávnych vzťahov v súvislosti s dopadom pandémie Covid-19 na prevádzku
zamestnávateľa a zároveň aké interné opatrenia
zamestnávateľa sú zamestnanci povinní rešpektovať a aké dôsledky môže zamestnávateľ vyvodiť v prípade ich porušovania. Na webinári sa
budú rozoberať najviac diskutované otázky, ako napríklad, či môže zamestnávateľ
preventívne poslať domov zamestnanca, ktorý sa vrátil z oblastí postihnutých
Covid-19 a či mu
musí platiť mzdu; čo
v prípade,
ak sa chce takýto zamestnanec vrátiť do práce ale zamestnávateľ s tým nesúhlasí; či môže zamestnávateľ
vyslať svojho zamestnanca prípadne ho poslať na pracovnú cestu do oblasti
postihnutej Covid-19 a čo v prípade, keď s tým zamestnanec nesúhlasí; alebo či sa
nákaza na Covid-19 na pracovisku považuje za pracovný úraz.
Program:
· Úvodné slovo
· Prekážky v práci na strane zamestnávateľa a
zamestnanca a náhrada mzdy
· Pojem „vážne prevádzkové dôvody
zamestnávateľa“
· Nariadenie dovolenky
· Nerovnomerné rozvrhnutie pracovného
času, skrátenie pracovného času a tzv. Kurzarbeit
· Odmeňovanie zamestnancov za výkon práce
v sťažených podmienkach
· Starostlivosť o dieťa a nárok na ošetrovné
· Povinnosti zamestnávateľa v súvislosti s Covid-19
· Následky porušenia interných opatrení
prijatých v súvislosti
s Covid-19
zo strany zamestnancov
· Podpora zamestnávateľov a zamestnancov zo strany štátu
Prednášajúci
:
Peter Šimo (Managing Partner, CMS)
Barbora Korenecová (Senior Associate, CMS)
Natália Jánošková (Associate, CMS)